Veelgestelde vragen
Hoe maak ik een afspraak?
Een afspraak maken kan telefonisch op het nummer 09/224.64.26.
Wij zijn bereikbaar van maandag tot vrijdag tussen 8u30-13u en 13u30-17u30.
Voortaan kunt u ook online een afspraak maken of annuleren via het patiëntenportaal mijnsintlucas. U ziet er ook een overzicht van al uw geplande afspraken of ingrepen, ook als die telefonisch werden gemaakt.
Indien u niet aanwezig kunt zijn op een afspraak, vragen wij u vriendelijk ten laatste 24 uur op voorhand te annuleren.
Wat doen indien u een dringende afspraak wenst?
Als u denkt dat uw huidprobleem niet kan wachten tot de eerste beschikbare raadpleging neemt u best contact op met uw huisarts. Meestal kan deze een (voorlopige) oplossing bieden. Als uw huisarts evalueert dat een dringende dermatologische consultatie nodig is, kan hij/zij zelf een dringende doorverwijzing aanvragen.
Kan ik mijn behandelend dermatoloog telefonisch bereiken?
Indien u een vraag heeft voor uw behandelend dermatoloog, kan u bellen naar het secretariaat op het nummer 09/224.64.26. Uw gegevens worden genoteerd en u zal op een later tijdstip terug worden gecontacteerd.
Tijdens de consultatie uren wordt er niet doorverbonden met de dermatoloog.
Telefonische contacten met uw behandeld dermatoloog kunnen worden gefactureerd. De patiënt betaalt een deel van het bedrag zelf (persoonlijk aandeel of ‘remgeld’).
Hoe verloopt een afspraak in AZ St-Lucas Gent?
- breng aub uw identiteitskaart mee
- schrijf u in bij de centrale inschrijving in straat 60 aan de inschrijfkiosken
- u krijgt daar etiketten waarop uw volgnummer staat afgedrukt
- ga naar straat 53 en neem er plaats in de wachtruimte
- wacht tot uw volgnummer op het scherm verschijnt